Omlouváme se. Nic jsme nenašli.

  • UDRŽITELNÁ PLECHOVKA PIVA. FUSO eCANTER JAKO SPECIÁLNÍ CISTERNA PRO PIVOVARY HEINEKEN.

PLNĚ ELEKTRICKÝ VŮZ FUSO eCANTER SE SPECIÁLNÍ CISTERNOVOU NÁSTAVBOU ROZVÁŽÍ PIVO HEINEKEN V AMSTERDAMU BEZ EMISÍ A HLUKU.

„Heineken sleduje ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti. Abychom toho dosáhli, sledujeme celý hodnotový řetězec, který samozřejmě zahrnuje i dopravu,“ vysvětluje Hans Böhm, generální ředitel nizozemského pivovaru. Proto se Heineken nyní spoléhá na zelený kamion, který rozváží pivo do kaváren a hospod v historické čtvrti u kanálu v Amsterdamu.

A to doslova, protože neobvyklý 7,5tunový nákladní vůz je nejen lakován v zelené barvě Heinekenu, ale je také lokálně bezemisní a nehlučný – jedná se o FUSO eCanter. Podle společnosti Heineken je elektricky poháněný lehký nákladní automobil se speciální nástavbou první cisternou na pivo svého druhu na světě. Její zavedení je součástí globální kampaně společnosti Heineken za udržitelnost „Brewing a better World“, která zahrnuje snížení uhlíkové stopy pivovaru.

PŘEKONÁVÁ SROVNATELNÉ DIESELOVÉ VOZY

Carla van der Wielena, manažera Tankbeer ve společnosti Heineken, přesvědčil eCanter: „Vybrali jsme si FUSO eCanter, protože nabízí nejlepší poměr velikosti, hmotnosti a nulových emisí.“ Pivovar si v tomto ohledu skutečně velmi dobře polepšil, protože plně elektrický lehký nákladní vůz dokáže najednou přepravit 3 000 litrů, tedy téměř o 50 % více piva než srovnatelný dieselový vůz naložený nerezovými sudy. Nízká vlastní hmotnost eCanteru 3 335 kg v kombinaci s vysokou nosností podvozku 4,155 tuny a lehkou konstrukcí nádrže od výrobce Duotank, která připomíná sud, to umožňují.

Z pivovaru Heineken v Den Bosch jižně od Amsterdamu přiveze velká cisterna 20 000 litrů čerstvého Heinekenu, Amstelu nebo Brandu do městského centra na okraji metropole. Tam se pivo přečerpává do malé elektrické cisterny, která během jedné jízdy zásobuje až pět zákazníků. Po příjezdu do provozovny řidič rozvážkové služby jednoduše „načepuje“ náklad z obří plechovky s pivem na eCanteru do skladovacích nádrží na místě.

Dva metry široká a 5,3 metru dlouhá mini cisterna je určena pro úzké ulice a malé uličky amsterdamského historického centra. Díky krátkému rozvoru 3 400 mm a malému poloměru otáčení lze s eCanterem snadno manévrovat ve všech zatáčkách. Navíc se svou celkovou hmotností 7,5 tuny splňuje omezení vjezdu, které město zavedlo kvůli ochraně konstrukce mostů a nábřeží. Tento požadavek je jedním z důvodů, proč společnost Heineken nepoužívá pro dodávky velké e-trucky.

VYBRALI JSME SI FUSO eCANTER, PROTOŽE NABÍZÍ NEJLEPŠÍ POMĚR VELIKOSTI, HMOTNOSTI A EMISÍ.
Carl van der Wielen, manažer Tankbeer ve společnosti Heineken

MÉNĚ EMISÍ ZNAMENÁ LEPŠÍ KVALITU ŽIVOTA

Celkem 82 kWh energie ze šesti vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorů zajišťuje vozu FUSO eCanter dojezd přibližně 100 km. Nabíjení na rychlonabíjecí přípojce trvá přibližně jednu hodinu. Podle společnosti Heineken je elektrická cisterna nabíjena výhradně zelenou elektřinou. To znamená, že plně elektrická cisterna na pivo již splňuje přísné požadavky bezemisní zóny pro zásobování, která v Amsterdamu vstoupí v platnost od roku 2025.

„Těší mě, že jsme s cisternou eCanter našli udržitelný způsob přepravy našeho piva – bez výfukových plynů a prachu a navíc s tichým provozem,“ potvrzuje šéf Heinekenu Hans Böhm a je si jistý: „Tento nový koncept vozidla znamená vyšší kvalitu života pro všechny lidi, kteří zde žijí, pracují nebo navštěvují centrum města.“