Omlouváme se. Nic jsme nenašli.
Značka FUSO je hlavní součástí společnosti Daimler Truck AG a díky devíti desetiletím zkušeností mezinárodního výrobce nákladních vozidel a autobusů je známá i daleko za hranicemi Japonska. Užitková vozidla se třemi charakteristickými diamanty na masce chladiče tvoří více než třetinu celkového objemu prodeje společnosti Daimler Truck AG.
V roce 1932 společnost Mitsubishi Heavy Industries poprvé pojmenovala jedno ze svých těžkých užitkových vozidel, autobus s modelovým označením B46, „Fuso“. Tento termín, který je spojen s poctou a tradicí, má původ ve staročínském slově Fusang, které podle tradice odkazuje na posvátný strom věčného života, jenž roste na ostrově, kde slunce vychází na východě. Zároveň se Fusang vyskytuje v raných japonských spisech, psaných ještě čínskými znaky, jako starobylý název Japonska, který se v japonštině vyslovuje „Fuso“. Zrodila se značka FUSO
Mimochodem, když byl „Fuso“ navržen v rámci zaměstnanecké soutěže, vítěz obdržel tři jeny v peněžní odměně, což v té době odpovídalo téměř 20 kg rýže. Jeho návrh mu však nepřinesl jen štěstí: v následujících desetiletích společnost Mitsubishi Fuso vždy držela prst na tepu doby a v souladu s poptávkou po dopravě v době hospodářského rozmachu a začínajícího turistického boomu neustále přicházela na trh s novými modely autobusů a nákladních automobilů v různých tonážích. Vozidla se těšila velké oblibě v Japonsku a díky prvnímu úspěšnému vývozu do Jižní Ameriky a později téměř do celého světa společnost zaujala pevnou pozici v automobilovém odvětví.
V roce 2000 položila tehdejší společnost Daimler-Chrysler AG základ silného partnerství v Asii, když získala 34 % akcií japonské automobilky Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Díky svému rozsáhlému produktovému portfoliu nákladních vozidel a autobusů a obrovskému zastoupení na asijských trzích s užitkovými vozidly měla společnost Mitsubishi FUSO velký význam pro globální strategii růstu německé automobilové skupiny.
Divize nákladních vozidel a autobusů byla vyčleněna z MMC a Daimler-Chrysler se stal majoritním akcionářem nově vzniklé společnosti Mitsubishi FUSO Truck a Bus Company (MFTBC) s 65% podílem již v roce 2004. V současné době drží Daimler Truck AG téměř 90 % akcií a centrála FUSO v japonském Kawasaki je nejen mezinárodním kompetenčním centrem pro vývoj lehkých užitkových vozidel v rámci skupiny, ale také globálním vývojovým centrem pro nové technologie pohonu.
FUSO eCanter, první sériově vyráběný elektrický nákladní automobil používaný zákazníky po celém světě, se osvědčil jako spolehlivý. Celkem již najel více než čtyři miliony kilometrů, tedy více než 100krát kolem světa. Společnost FUSO slaví tento úspěch a znovu se zavazuje k alternativnímu pohonu: nová generace plně elektrického lehkého nákladního automobilu přijde v roce 2023.
Přesvědčivé bezpečnostní prvky, vyšší komfort a atraktivní moderní design – od srpna letošního roku je možné objednat nejnovější generaci v evropské síti prodejců Mercedes-Benz. Pro tuto modelovou řadu je nyní mimo jiné k dispozici asistent Sideguard Assist a všechny motory nyní splňují nejvyšší emisní normy EU EURO VI (Step-E).
Společnost FUSO získává největší zakázku na elektrická nákladní vozidla v historii společnosti Daimler Trucks. Systém eCanter přesvědčil společnost DB Schenker v praktickém testu. Mezinárodní logistická společnost si objednala dalších 36 vozidel. Je to výrazný signál pro strategii udržitelnosti bezemisního doručování na poslední míli a průkopnické partnerství mezi oběma společnostmi.
Po uvedení na trh EU v Berlíně je nyní eCanter, který se vyrábí v malých sériích, na cestách mimo jiné také v Nizozemsku, Velké Británii a Portugalsku. Celkem 46 vozidel je v běžném každodenním provozu u zákazníků s různým využitím v dopravě. Zkušenosti a dojmy z praktického používání se přímo promítají do dalšího vývoje elektrického lehkého nákladního automobilu.
FUSO eCanter je vůbec prvním plně elektrickým nákladním vozem, který se začal sériově vyrábět. V červenci se slaví spuštění montážní linky v závodě v portugalském Tramagalu. V prosinci bylo v Berlíně předáno prvních 14 vozidel v Evropě čtyřem velkým mezinárodním logistickým společnostem DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser.
FUSO nyní nabízí své kompaktní lehké nákladní vozy s plošinou a sklápěcí nástavbou v různých variantách přímo z výroby. Vyvinuté a testované společností FUSO představují maximální kvalitu jako ucelený koncept vozidla.
Po úspěšných testovacích jízdách s prvními zákazníky v Portugalsku přichází varianta E-CELL také do Německa. Město Stuttgart zapojuje dvanáct lokálních šestitunových bezemisních nákladních vozidel do svého městského provozu a další vozidlo využívá poskytovatel balíkových služeb Hermes. Jako první čistě elektrický lehký nákladní automobil již model E-CELL najel více než 150 000 testovacích kilometrů. Prototyp současného modelu eCanter byl k vidění na IAA v Hannoveru v témže roce.
Model E-CELL se poprvé testuje v malé sérii v Portugalsku. Osm zákazníků sbírá zkušenosti s čistě bateriovým šestitunovým nákladním vozem se skříňovou a plošinovou nástavbou po dobu jednoho roku. Zkouška je určena ke zjištění údajů o dojezdu a praktické vhodnosti sériového elektrického vozíku.
Novinkami v portfoliu pro evropský trh jsou verze s pohonem všech kol 4×4 a verze EcoHybrid vycházející z modelu TF. S rostoucím počtem variant splňuje kompaktní lehký nákladní automobil stále více požadavků zákazníků.
S modelem TF přichází na trh další generace. Technologie a vzhled byly zcela přepracovány. Jednou z novinek je absolutně šetrný rám, kterým je dnes Canter známý. Společnost FUSO jej nyní navíc nabízí se systémem DUONIC®, který byl vyvinut ve vlastní režii. Jedná se tak o první lehký nákladní vůz na světě s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou.
Na mezinárodním veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru vystavuje společnost FUSO první koncepční vozidlo Canter s čistě elektrickým pohonem na baterie. Canter E-CELL vzbuzuje rozruch, protože je technicky plně funkční a připravený k jízdě.
Model TD byl modernizován podle nejnovějších norem EEV a všechny modely nyní splňují normu EURO V. Varianta s výkonem 175 k je nyní vybavena technologií BlueTec® vyvinutou společností Daimler.
S modelem TD přichází tento lehký nákladní automobil konečně na evropský trh. Je zcela přepracovaný a přináší výrazné zlepšení spolehlivosti, funkčnosti, hospodárnosti, variability a především bezpečnosti a pohodlí. Prostor v kabině je nyní stejně velký jako v bývalém Sprinteru. Nad čelním sklem je nová odkládací schránka a řadicí páka je poprvé umístěna v palubní desce. Volný průchod je v této třídě novinkou.
Po převzetí akcií společností Daimler-Chrysler získává FUSO poprvé centrální německou prodejní organizaci se sídlem ve Stuttgartu. Pod označením Canter TB jsou modely FE7 a FE8 prvními lehkými nákladními vozy značky, které si nyní mohou zákazníci zakoupit u vybraných prodejců Mercedes-Benz.
Řada FE7 je výsledkem aktualizace modelu. Rozsáhlé designové změny, například na masce chladiče a světlometech, mu dodávají svěží vzhled. Má také novou generaci motorů, které splňují emisní normu EURO III platnou v Evropě. Kromě toho je nyní ABS součástí standardní výbavy většiny modelů.
Představení prvního koncepčního vozu EcoHybrid znamená i v této rané fázi výjimečnou a průkopnickou kompetenci výzkumu a vývoje v oblasti alternativních pohonů.
Šestá generace lehkého nákladního vozu přichází právě v době 30. výročí. Nové modely FE5 mají aerodynamicky optimalizované kabiny s plynulými liniemi. Díky výkonným motorům, jako je nově vyvinutý atmosférický motor s přímým vstřikováním o výkonu 140 k, nabízí nyní Canter nejvyšší zdvihový objem ve své třídě vozidel.
Pod heslem „Nový Canter, již dnes připravený na budoucnost” představila společnost Mitsubishi FUSO modely FE3 a FE4. Tato nová generace dostala celkově obnovenou a moderní koncepci designu. Poprvé zdobí přední stranu tři červené diamanty Mitsubishi.
FUSO Canter pro evropský trh se nyní vyrábí v Portugalsku. 1. února sjede z výrobní linky středoevropského závodu v Tramagalu první vůz FE1.
Koncem 70. let podíl na japonském trhu vzrostl na více než 20 %. Za tento velký úspěch částečně vděčíme uvedení modelových řad FE1 a FE2 v říjnu 1978. Kromě úzkých vozidel je nyní k dispozici také široká verze s užitečným zatížením dvě a tři tuny. O něco později byl do seznamu výbavy přidán komfortní posilovač řízení.
Řada T200 prošla rozsáhlými změnami všech důležitých komponent. Upravená přední část kabiny je rozpoznatelná na první pohled. I v tomto případě může kompaktní lehký nákladní vůz sloužit s určitou rozmanitostí variant, konkrétně je k dispozici T200 s různými rozvory a výškami platformy a nyní také jako varianta s třítunovým užitečným zatížením.
Na trh je uvedena zcela nová modelová řada T90. Změnil se nejen vzhled, ale také něco pod kabinou: všechny modely jsou nyní vybaveny dynamickými a výkonnými motory (75 k diesel nebo 90 a 95 k benzín). Díky tomu dosahuje Canter nejlepších hodnot zrychlení a rychlosti ve své třídě. To se samozřejmě kupujícím velmi líbí – podíl na japonském trhu se v následujícím roce skokově zdvojnásobí.
S modelem T720 představuje společnost Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. svůj první lehký nákladní automobil. Kompaktní dvoutunový vůz s pohonem předních kol je považován za původní verzi modelu FUSO Canter. Vůz je k dispozici v několika karosářských variantách a s benzinovým motorem o výkonu 90 koní a dieselovým motorem o výkonu 68 koní. Jeho název Canter je výraz pro lehký cval, který má spojovat charakter vozidla s hbitostí a vytrvalostí koně.